Saturday, April 2, 2011

Hans Shimoda - var tog han vägen??

I Februari 2009 skrev Hans Shimoda sitt sista blogginlägg på Shimodas Universum.

Några veckor tidigare kunde man läsa "..jag idag är omslagspojke på Svenska Dagbladets helgbilaga Min Helg! Smaka på den. Svenska fucking Dagbladet.
Dessutom figurerar jag på i stort sett hela Svenskans löp!
För att ytterligare göda min hybris så är jag med i nya Mama över ett fyra sidor långt Papareportage och har dessutom varit med i Metro och Journalisten i veckan."



Så glad blev alltså Hans av all denna uppmärksamhet. Som bortblåsta var alla åren då han svassat i bak-hasorna på känt folk Carola och Runar för chansen att komma med på någon liten bild, där i bakgrunden med ett desperat leende..


Men sen dess har vi inte sett något livstecken från honom. Hans blogg står, sen dess, obönhörligt tom och Hans är försvunnen för alltid?

Har han emigrerat till Mexico, ramlat från en bro eller flyttat till Södertälje? Ingen vet?
Ibland hör man dock rykten, -"han jobba med städningen på Maxi i Solna" eller "körde en taxi på väg mot Handen.."

Nån påstår att han är kvar och att han i själva verket är den pluffsige Shimoda-kopian som ibland dyker upp i Vakna-studion. "Men hallå! "säger DM - "Den killen e ju helt klart en uteliggare på speed!"


Hans Shimoda var mannen som alltid ville va kändis, men aldrig fick...

(Om man bloggar finns man.)

No comments:

Post a Comment